SIX PEAKS ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ

A- A+
read
sixpeaks

Ο αγώνας ξεκινά από την πλατεία του χωριού Πύργοι, σε υψόμετρο 620 μ. Ανηφορίζει τον πλακόστρωτο δρόμο διασχίζοντας το χωριό και σε 250μ φτάνει στην γραφική εκκλησία της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος. Παρακάμπτοντας την εκκλησία ακολουθεί τον χωματόδρομο με μικρές αυξομειώσεις στην υψομετρική διαφορά, περνά από κτηνοτροφική μονάδα και σε 3.640μ καταλήγει στο παλιό ορειβατικό καταφύγιο που είναι και η είσοδος του φαραγγιού προς την θέση Μπρεάζα. Αμέσως μετά το καταφύγιο, μικρή απότομη ανηφόρα με τρεχούμενα νερά, όπου υπάρχει και βρύση με τρεχούμενο νερό, αλλά αυτή την εποχή η ροή της είναι μικρή. Μετά την βρύση η διαδρομή ακολουθεί καλά σημαδεμένο μονοπάτι, μέσα σε βλάστηση από οξιές και αγριοφουντουκιές. Το χωμάτινο τερέν αναμεμειγμένο με κομμάτια πέτρας ανηφορίζει, ευδιάκριτο και καλά σηματοδοτημένο. Αφού διανύσει 5.600μ η διαδρομή εγκαταλείπει το φαράγγι και στρίβοντας δεξιά ανεβαίνει απότομα προς τα παλιά βοσκοτόπια των Πύργων. Μετά από 1500μ περίπου η διαδρομή βγαίνει σε ξέφωτο, αφού περάσει από ερείπια παλιών μαντριών στα 1.200μ υψόμετρο. Ακολουθεί ανηφορική διαδρομή με πολλές τραβέρσες (ζιγκ ζαγκ). Το μονοπάτι γίνεται κακοτράχαλο από τις πολλές πέτρες. Στο 8ο χιλ συναντά ποτίστρα στα 1.455μ υψόμετρο. Λίγα μέτρα πιο πάνω υπάρχει άνοιγμα με λιβάδι για βόσκηση με υπέροχη θέα όλης της περιοχής. Είναι η τοποθεσία Μπρεάζα. Εκεί θα συναντήσετε σκαψίματα από αγριογούρουνα. Μετά το λιβάδι η διαδρομή μπαίνει σε δάσος κωνοφόρων και ακολουθεί την ισοϋψή για 500μ περίπου. Βγαίνοντας από το δάσος, το μονοπάτι ανεβάζει στη θέση Αετοπηγή στο 9ο χιλ στα 1.558 μ υψόμετρο όπου είναι και ο πρώτος Σταθμός καταγραφής και υδροδοσίας. Από το σημείο αυτό το μονοπάτι φιδογυρίζει στην πλαγιά της Καρτάλκας ανάμεσα από δάσος πεύκων και ελάτων ανεβάζοντας τον βαθμό δυσκολίας. Στο 10ο χιλ η διαδρομή εγκαταλείπει το μονοπάτι Φ1, και ξεκινά η απότομη, βασανιστική και σε χορταριασμένο πεδίο ανάβαση της Καρτάλκας. Στην τοποθεσία αυτή θα συναντήσετε Σημείο Ελέγχου. Κατά την ανάβαση η διαδρομή κάνει αρκετές τραβέρσες (ζιγκ – ζαγκ) και καλό είναι να ακολουθείτε τη σήμανση. Φτάνοντας στην κορυφή στο 11ο χιλ στα 2.030μ υψόμετρο θα συναντήσετε Σημείο Ελέγχου. Από το σημείο αυτό μπορείτε να διακρίνετε τις απέναντι κορυφές που απομένουν να διασχίσετε, αλλά και κάτω χαμηλά το Χιονοδρομικό Κέντρο Φαλακρού. Προσοχή στο σημείο αυτό γιατί δεξιά σας χάσκει γκρεμός εκατοντάδων μέτρων. Σε όλα τα επικίνδυνα σημεία υπάρχουν ενδείξεις και σχοινί με κορδέλες. Μετά την κορυφή ακολουθεί κατάβαση. Το μονοπάτι περνά κοντά από γκρεμό. Δεν είναι δύσκολο αλλά χρειάζεται προσοχή. Στον αυχένα που τελειώνει η κατάβαση και αρχίζει η ανάβαση θα συναντήσετε Σημείο Ελέγχου. Σύντομη ανάβαση και στο 12,5ο χιλ θα περάσετε δίπλα από τους πυλώνες του lift και δεξιά σας θα αντικρίσετε το κτήριο της καφετέριας της Χιονότρυπας στα 2.101 υψόμετρο. Εκεί είναι και ο Κεντρικός Σταθμός Τροφοδοσίας. Βγαίνοντας από τον Κεντρικό Σταθμό κατεβαίνετε τον χωματόδρομο που πηγαίνει στη βάση του μικρού αναβατήρα σκι. Ακολουθείτε τον ξύλινο φράκτη που μετά τη βάση του μικρού lift αρχίζει να ανηφορίζει μέχρι την κορυφή Προφήτης Ηλίας. Είναι το 14ο χιλ και τα 2.232μ υψόμετρο. Η υψηλότερη κορυφή του Φαλακρού. Αφήνοντας την κορυφή υπάρχει μια μικρή τραβέρσα δεξιά και αριστερά. Για να συναντήσετε τη διαδρομή θα χρειαστεί να περάσετε για 2 μ ανάμεσα από βράχια που βρίσκονται εκεί λόγω της διάνοιξης του δρόμου προς το lift (υπάρχει σήμανση). Η διαδρομή κατηφορίζει προς το Σημείο Ελέγχου Μαντρί, το οποίο διακρίνεται από ψηλά. Η κατάβαση παρουσιάζει ιδιαιτερότητες γιατί περνά πάνω από κουρεμένο χόρτο που αν έχει υγρασία γλιστρά. Επίσης υπάρχουν κρυμμένες λακκούβες. Η κατάβαση τελειώνει μετά από ένα χιλιόμετρο. Βρίσκεστε στη θέση Μαντρί στο 15ο χιλ και στα 2.023μ υψόμετρο. Στρίβοντας δεξιά ακολουθείτε το παλιό μονοπάτι που ανοίχτηκε πρόσφατα. Είναι κατηφορικό για 3 χιλ μέχρι τη βάση της Βάρδαινας, έχει χόρτο και σε πολλά σημεία χρειάζεται προσοχή όσον αφορά τις προεξοχές από πέτρες και τις λακκούβες. Φτάνοντας στη βάση της Βάρδαινας θα συναντήσετε Σημείο Ελέγχου στο 18ο περίπου χιλ και στα 1.735μ υψόμετρο Στο σημείο αυτό στρίβοντας αριστερά ξεκινά μια ακόμη κοπιαστική και παρατεταμένη ανηφόρα, αυτή της Βάρδαινας 1. Μετά από 1,5 χιλ φτάνετε στην κορυφή Βάρδαινα 1 (19,5χιλ) στα 2.191μ υψόμετρο. Λίγα μέτρα πιο κάτω θα συναντήσετε τον δεύτερο Σταθμό Τροφοδοσίας. Μικρά σύντομα ανεβοκατεβάσματα από τη Βάρδαινα 1 στη Βάρδαινα 2 και 3 στα 2.167μ υψόμετρο, κινούμενοι πάντα πάνω στην κόψη που ενώνει τις βουνοκορφές. Από τη Βάρδαινα 3 αρχίζει κατάβαση κινούμενοι πάντα σε κόψη. Θα ανεβοκατεβείτε άλλες δύο μικρές κορυφές. Λίγη προσοχή στις καταβάσεις λόγω πάντα των κρυμμένων παγίδων. Η διαδρομή συναντά χωματόδρομο. Στρίβοντας δεξιά αρχίζει η κατάβαση πάνω σε κακοτράχαλο χωματόδρομο για 3,5 χιλ που θα σας οδηγήσει στο Χιονοδρομικό Κέντρο του Φαλακρού.

ΓΕΝΙΚΑ. Χαρακτηρίζεται ως μικρός σκληρός νυκτερινός αγώνας βουνού με μεγάλη υψομετρική διαφορά, που περνά από 6 κορυφές με πάνω από 2000μ υψόμετρο. Σκληρές οι ανηφόρες αλλά χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στις κατηφόρες. Έχει επαρκή σηματοδότηση και σήματα αντανακλαστικά στο φως. Οι καιρικές συνθήκες είναι ένας παράγοντας που πρέπει να έχετε υπόψη σας.

Προσθήκη νέου σχολίου

HTML με περιορισμούς

• Επιτρεπόμενες ετικέτες HTML: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Αυτόματες αλλαγές γραμμών και παραγράφων.
  • Οι διευθύνσεις ιστοσελίδων και οι διευθύνσεις email μετετρέπονται σε συνδέσμους αυτόματα.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.